Publicerad 2019-08-27

Fasadgruppens lanserar kundtidning 

Fasadgruppen är inne i en expansiv fas och sedan starten 2016 har mer än 14 bolag inom mur- och putsbranschen gått med i koncernen. Som ett led i sin marknadsföring lanserar nu Fasadgruppen en tidning. Första utgåvan kommer ut den 27 augusti och består av 32 sidor information och inspiration om verksamheten och branschen.

Tidningen erbjuder en blandning av tips, nyheter, reportage om koncernens medarbetare, kunder, samarbetspartners och branschen i stortPål Warolin, VD för Fasadgruppen, berättar att tidningen vänder sig till en bred målgrupp, vilket innefattar såväl kunder och samarbetspartners som alla medarbetare internt. Stort fokus är hantverket, intervjuer och reportage samt tips till kunderna.

”För trygghet i hela affären är Fasadgruppens devis, vilket vi vill försöka förmedla. Fasadgruppen är ett relativt nytt varumärke i branschen, medan de lokala bolagen i koncernen funnits i branschen väldigt länge. Med många företag inom samma verksamhetsområde, utspridda på olika delar av landet, så har vi en enorm kunskapsbank att dela med oss av – och det vill vi bland annat göra genom tidningen”.

Premiärnumret bjuder bland annat på reportage med arkitekten Per Kallstenius som berättar om sina tankar om fasadens historia och stadsbilden. Tidningen inkluderar även tips från konstruktören Adam Hempel som berättar hur han kan säkerställa ett optimerat och säkert byggande av tegelfasader samt hur Fasadgruppen arbetar för att säkra återväxten i murarbranschen. Tonvikten kommer att ligga på de lokala bolagen och vilka fördelar det innebär för våra kunder att anlita Fasadgruppen.

Tidningen kommer att ges ut två gånger per år. Den finns tillgänglig i tryckt och digital form.

Fasadgruppen News #1 2019

Trevlig läsning!

För mer information, vänligen kontakta:
Michèle Ferrari, Marknadschef Fasadgruppen Sverige AB, tel. 0707-877 876, michele.ferrari@fasadgruppen.se.